EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-08-29
10:58:22

Övningsskörning och framtid

Nu är det bara några dagar kvar av tiden på Smögen på heltid. Känns som att det gått jättefort allting, trots dubbel heltid jobb hela högsäsongen och sömnbrist så känns det ändå som att denna sommaren varit bra. Jag ser fram mot att börja plugga nu och vara åter i stan. Påbörjar en ny fas i livet nu som ska bli så spännande!

I onsdags så hade vi en ROV-körning, alltså undervattenssafari med Hav- och Vattenmyndigheten. De käkade lunch och fick sig en titt under ytan, de var jättenöjda och det var roligt. Jag fick övningsköra lite också, alltid kul men lite nervöst. Göran var bråkig och stängde av elektroniska sjökortet så jag fick navigera efter papperskortet, gick mycket bra om jag får säga det själv.

 



Sen fick jag ju se lite tankers också. Bit Oktania var på väg in i Brofjorden när vi körde runt gästerna för att kolla på säl, mycket fin båt, stammisgäst där i Brofjorden.  Sen låg den röda sköna Liv Knutsen ankrad också.

Bit Oktania
 
Liv Knutsen
 
De sista dagarna nu denna vecka spenderas på världens bästa plats och på Soten.  Ikväll blir det Nordströmmarna Malöströmmar och  i morgon Sotekanalen, fantastiskt :-D



Peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: