EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-08-07
23:12:13

M/S Atene och Ossian

Dagarna bara flyter ihop, känns som jag har noll koll. Igår kom i alla fall Amelie, Carl och Ossian och hälsade på mig. Så underbart att få träffa dem igen. Längtar lite till stan igen och att kunna träffa dem oftare. Myste i massor med Ossian och kollade in all dykutrustning och båtar som åkte förbi. Fick se både fiskebåt och skuta. Blev en bild på honom och mig med Atene i bakgrunden. Fick gå lite tidigare från centret just igår så vi kunde få lite tid tillsammans innan jag skulle börja kvällens jobb på Soten. Käkade smarrig glass på bryggan innan vi bordade fartyget och jag visade dem runt.

Ossian har börjat upptäcka att han har en tunga och räcker ut den hela tiden. Han är så go! Fick massor med energi när jag fick mysa med honom.

M/S Atene seglade så fint förbi, hon är byggd 1909 så en gammal dam men ack så grann.
 
Jag fortsätter jobba som en galning några dagar till och hoppas min kollega på Soten snart är frisk så jag får några kvällar lediga framöver, ser inte ljust ut.

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: