EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-04-15
20:25:58

Tågåk och mys med Ville

Kanondag på tåget idag, massor med härliga människor, alla var väldigt glada. Solen har strålat hela dagen och även jag är en mycket munter tös.

Jag råkar ju vara lite tågnörd också, eller loknörd kanske man ska kalla det. Det är mindre nu än det varit förut men lite finns det kvar, nu är det ju bara båtar som gäller. Även om jag inte jobbar på SJ så kunde jag inte låta bli att ta en bild på deras tåg, är lite svag för Rc-loken, favoriten bland ellok, eller kanske passagerartrafiken kan man säga... godståg är ju klart coolast och allra mest gillar jag ju dieselloken Td och T44. Jag hade tur i morse när jag promenerade till jobbet att se godståget som går ut mot hamnen, gångvägen går längst med spåren och vid halv fem på morgonen passerar det alltid ett godståg, lite för mörkt än så länge för att få bild på dock.



Eftersom jag åkte pass till Halmstad så passade jag på att plugga lite, en vecka till ljud/ljus-tenta :-) fick tips om en app till telefonen också, sjukt bra så nu kan jag plugga Colreg hela tiden även om jag inte har boken med mig :-)

Mitt tåg ankommer till Halmstad som jag ska vända åter med till Göteborg :-)  någon tyckte den grå färgen var tråkig och pimpade det lite.



En glad Elinor säljer kaffe och smörgåsar till dagens glada resenärer :-D




Efter jobbet var jag på läkarbesök som gick lysande så nu är jag ytterligare ett steg närmare att bli Sjöman, frisk och kry :-D  efter det for jag hem till Amelie och vi delade ett paket kakor och drack kaffe, myste med lillen Ossian som växt en hel del på bara en vecka. Jag gosade massor med käraste bävern. Ville von Bus var mycket glad i dag. Vi hade dragkamp om apan innan han slaktade den totalt...
 

 
Mycket nöjd med min dag! Solen gör nog att man mår lite bättre och är piggare tror jag. Gött!

Peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: