EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-04-27
21:10:00

En heldag med Svitzer Gaia

Idag har varit den bästa dagen på länge må jag säga. Jag har varit med på Svitzer Gaia en heldag med bogsering av det största båtarna jag minsann har sett, ja bortsett från Maersk men de räknas inte. De har jag ju inte sett på nära håll heller. Nu var vi ju precis intill och det var helhäftigt!  Jag liksom dansar fram så här efteråt :-D


Klockan halv elva var jag på plats och innan avgång så fick jag se en fraktbåt köra förbi och en tanker lägga till. Var lite uppe i varv så minns inte vilka de var men de är fångade på bild i alla fall :-D


Då lämnar vi Nya Varvet och sätter fart ut för att bogsera stora granna damer :-D


Älvsborgs fästning till höger


Här kommer Sparto, dagens första dam. 249x44 meter och en dödvikt på 114549 ton

Matrosen Magnus gör sig redo


Svitzer Geo är i bak och hjälper till vi är näst längst fram.

Kapten Daniel puttar lite... trevligt att stirra in i en vägg av plåt, jag tycker ju självklart detta är helballt!


Tross till Sparto

På andra sidan låg Genmar Kara G som skulle ut från kaj och lämna Göteborg för denna gång. Svitzer Oden posar lite snyggt bakom tjockisarna



Genmar Kara G en ännu större fröken, 274x48 meter 150296 ton
 


Det är högt upp till matrosen :-D  sjukt coolt att vara så nära. Jag är ju helt lycklig, kommer leva länge på detta!



Hejdå Genmar Kara G! :-D



Vi tuffar in mot Hjärtholmen och väntar på dagens sista jobb, Nansen Spirit. Daniel kör softisstilen ;-)


Nansen Spirit på ingång



Nansen Spirit, 249x44 meter, 109239 ton




 
 

 Och efter detta var allt klart och vi kör in mot Nya Varvet igen. Det har ju varit en helt fantastiskt bra dag och vädret har varit kanon och sällskapet kanon och ja, bara allt har varit så bra! Helt galet, jag kommer hoppa och studsa fram i veckor efter detta :-D

Dessutom kommer jag sova gott efter denna händelserika dag.

peace out

 
Kommentar:
2014-05-03 @ 23:37:43
#1: 1

Kul kul!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: