EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2014-04-11
17:57:07

Ekfjord, Stena Saga, Svitzer Geo

När jag återkom till Göteborg efter sista jobbsvängen så sken solen fantastiskt och jo, det gjorde nog att humöret blev aningens bättre. Ännu mer perfekt blev det när jag såg att Bitflower var på väg in mot Cityvarvet. Trodde jag skulle missa henne men precis när jag klev på Skarven mot Lindholmen så kom hon och började lägga till. Tog denna "omväg" eftersom vädret blev så bra som det blev med dagen och jag inte kollat till Ekfjord i dockan än.

Stena Saga höll på att förberedas för att få komma ut ur stora dockan efter en tids ompyssling. Eftersom det stod att lots skulle borda klockan 11 så tänkte jag att hon redan skulle vara ute när jag väl slutat jobba men hon låg kvar men väggarna på dockan var nere och bogserbåten Svitzer Geo ankom när jag stod och tittade där på Lindholmen. Än så länge ligger hon kvar så tur jag inte stod och väntade länge :)


Bitflower tillhör Tarbit Shipping från Skärhamn


Stena Saga och Ekfjord i varsin docka.



Bogserbåten Svitzer Geo kommer för att hjälpa Stena Saga ut ur dockan



Ekfjord 134x24 meter



Mycket trevlig båtspaning!

Humöret har gått åt det bättre hållet och blev ytterligare lite bättre efter att ha lyft skrot på gymmet. Nu väntas två lediga helgdagar att muntra upp och vila sig lite på och på måndag har jag munta i Colreg väjningsregler... jippiii... så blir ju att plugga lite inför det också :-)


peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: