EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-09-21
19:37:03

Swe Bulk och Barken Viking

I dag har dagen gått undan och den fylldes med arbete. En sjukskriving så jag hoppade in och jobbade 6-17.

När jag slutat såg jag att Swe Bulk strax skulle passera så jag gick till Operan och satte mig. Under tiden jag väntade på skönheten studerade jag signalflaggorna på Barken Viking och jodå, några har minsann fastnat. Har bara kollat på bokstavsflaggorna än så länge och inte på siffrorna så ska ta tag i det också. Men jag kan nästan hälften nu :-D

Idag var det lite extra spännande att vänta på båt för bron öppnades så man hörde signalerna plinga och sedan öppnades bron och efter en liten stund kom den granna tösen glidande genom vattnet. En fin syn. Kände mig uppmuntrad och pigg när jag sedan åkte hem :D

Swe Bulk (CY)  87x13 meter. Tänk om jag någongång får jobba ombord på en sån, får väl se vad det blir av mig :-)

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: