EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-10-08
19:34:00

Tor-Ön i hamn igen

Jo när jag som bäst satt och lyssnade på dagens föreläsning i meteorologi så såg jag att Tor-Ön lämnade Skagen... såg att kursen var satt lite väl mycket österut för att vara påväg någon annanstans än Göteborg så även om det stog Fishinggrounds på destination så trodde jag inte riktigt på det. Tor-Ön och Torland har varit ute och härjat på Nordsjön nu ett tag så hoppades att fröken var påväg hem. Jodå, det var hon. Efter att jag slutat i skolan stog Jag ute i regnet och blev dyngsur i väntan på henne. Dessutom kom det extra mycket regn precis när hon passerade Lindholmen, typiskt.  Dock var ju min bitterhet över det fuktiga vädret som bortblåst när lanternorna skymtades bortanför Masthuggskajen. 

Bilderna blev ju såklart av kass kvalitet och kan hända min kamera (som ändå är kass) fick sig lite fuktskada... men måste ju visa dem ändå bara för att hon är så fin!

Under tiden jag väntade kom Stena Danica och la till också, hon han dessutom åka igen innan Tor-Ön passerade, min beräkning av tid var den sämre idag och väntan blev lång men det var det värt!  Som synes var det uppehåll när Danican kom.


Uppdatering är att även Torland ankom ikväll också. Så i morgon kommer de ligga där så fint i hamnen när jag är påväg till skolan. Synd jag går 8.15-21.15 i morgon, annars hade jag gått och tittat till dem :) men det får bli en annan dag i så fall om det är hemma ett tag

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: