EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-10-19
12:36:00

Pluggandet fortsätter

Tentorna som ska avverkas nästa vecka är Nautiska instrument, meteorologi, lasthantering av farligt gods, ROC-GMDSS radiokommunikation samt en del av sjömanskapen.

Farligt gods känns okej, tror att jag har förstått det mesta, det gäller bara att vara noggrann och inte hetsa när man ska göra lastplanering och stuva godset. Nautiska instrument och meteorologi är jag inte 100% på, den är på måndag och det är många detaljer jag inte fått in än, främst med Meteorologin. Radion har jag inte börjat med än men den känns hyfsat bra. Det som är allra svårast är fartygsmanövrering inom sjömanskapen då jag tycker det är svårt att föreställa mig hur båten rör sig, skulle vilja känna det på riktigt så man får en uppfattning.

Igår satt jag hos Amelie och Carl och pluggade med Ville som sällskap. Han tyckte dock jag var tråkig som bara satt och läste och skrev. Plockade fram leksak efter leksak. Här är han med IQ-benet och fendern

 
Tog oss också en promenad i höstsolen för att få lite frisk luft. Han är bra sällskap den här Ville von Bus!
 


Helgen går åt till plugg, ska försöka att inte avlivar och bitter när jag inte förstår saker.... kan bli svårt.

Peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: