EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-10-22
20:16:16

Paus i plugg med Emma Maersk

Denna dag skulle som de andra dagarna gå åt till plugg eftersom det är tentavecka. Det hade den gjort också om det inte vore för att molnen skingrade sig och Emma Maersk skulle anlöpa Göteborgs hamn vid kl 16 i stället för tidigt i morse. Jag kände ju bara att jag var tvungen att åka på utflykt till Tånguddens hamn för att se henne. Det blev några timmars plugg innan jag tog bussen hemifrån.


Denna gång var min tidsplanering bättre än då när Maersk Mc-Kinney Möller skulle komma. Jag kom precis när man kunde skymta Fröken Emma genom diset



Sen var det bara att stå och njuta av solen och Emmas ankomst. Det var ju ett tag sedan Emma var i Göteborgs hamn eftersom hon gick läck i februari och hamnade på varv i Italien. Kul att hon blev lagad och kunde fortsätta transportera gods mellan Europa och Asien. 





 Lagom till att hon blev inbogserad mot kaj kom Stena jutlandica också.
Stena Jutlandica bredvid Emma Maersk. Åter igen ser man hur lite avstånd kan göra att de ser nästan lika stora ut :-D Skillnaden är att Emma är 398 meter lång och Jutlandica är 182 meter lång...
 
 
Det är alltid en glad känsla när man ser de här stora båtarna ankomma och det var ganska många andra stora båtar i rörelse.Daniel slutade jobba precis då också så han kom och tittade han med och så åkte vi in mot stan och mötte upp Lisa för kvällsfika.  Blev ett bra avslut på dagen. Ska titta igenom farligt gods böckerna en sista gång innan det är sovdags 
 
Har skrivit mer om Emma i det här inlägget och det är bilder från när hon byggdes. Bilderna fick jag från en som varit med och svetsat lite på henne :-)  ta en titt vettja :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: