EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-10-24
15:48:00

Massa växter i mitt bo

Min kompis Maria och hennes kärl ska flytta och håller för fullt på att renovera den nya lägenheten, detta medför att blommor och väter är lite i vägen (de ska riva ut allt och bygga om hela lägenheten). Under denna tid som då är cirka två månader ska jag ta hand om hennes växter oh blommor. Resultat: Jag har en djungel hemma :-D

Jag råkar ju älska orkideér väldigt mycket, de jag har är mina raringar som pysslas om med mycket kärlek. När Maria säger att hon har tre som hon ska slänga (!!!) så utbrister Elinor i ett förtvivlat NEEEEJ!!!!!  Skandal att slänga orkideér!!! Hon säger då att jag kan ju få dem då för hon vill inte ha dem längre för de inte blommar. Jag har numer 6 stycken orkideér i mitt bo :-D Glad Elinor!!!

Välkommen till djungeln :D 


Fick ta in stolarna från uteplatsen till köket så jag kunde ställa några på. Köksbordet får också ha några blommor för det fick inte plats i fönstret. Även bordet till uteplatsen får agera blomsterbord under vintersäsong, det är dock bara mina växter på det.

Stora palmen fick plats bredvid min lilla. Systerysters student och kusinvitamins student får skyltas bredvid palmen också :D

Vaktar också denna 'kista', perfekt att ställa några växter på.

Mina kära orkideér nu hela sex stycken :-D
Massor med växter, oj vad jag trivs, får väl se om jag släpper in henne för att hämta tillbaka väterna om två månader....   ;-)

Nu fortsätter pluggandet inför veckans sista tenta! ROC/GMDSS

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: