EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-10-11
18:48:02

GODKÄND!

Jippii jag klarade det praktiska provet i radiokommunikation!!!!! :D 

Jag har gått och varit tokigt nervös i flera dagar nu och haft ont i magen och inte kunnat sova. I morse mådde jag illa av bara tanken att jag skulle testas på detta moment. 

Det jag fick göra var att anropa Stockholm Radio och be dem koppla ett samtal. Kopplades då till önskat nummer och där fanns läraren Anton som agerade "Weatherinformation"och skulle ge mig information om vädret i norra Skagerack. Det var läskigt och jag var supernervös och skakade, svårt att skriva stadigt all information jag fick. 

Uppgift nummer 2 vara att ge en trafikrapport, detta anropet var inte 'skarpt' utan gjordes i simulatorn. Det var lite klurigt, det har vi inte övat på innan så det var också läskigt. Det gick bra och jag blev godkänd på båda delarna. Fast det tog lite innan jag fattat det och det var väl först påväg över älven mot stan som jag kände mig lite lättad över att ha klarat det och kunde slappna av. 

 


Så nu är det gjort, bara det skriftliga provet kvar och det är om 1.5 vecka tillsammans med de andra tentorna. Fullt ös medvetslös gällande plugg nu. Tur att det är roligt! 

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: