EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-10-03
23:09:55

Arg dag

Jag blir så arg när jag inte förstår saker och någon talar till mig med en röst som är dumförklarande, som att 'det där borde du veta'. Det är frustrerande och jag blir grinig av det för jag vill kunna allt på en gång. På Radiolabben idag skulle vi öva på MAYDAY-anrop och svar... jag fick känslan att han bara antog att vi skulle kunna allt. Sedan påpekade han att 'det lärde ni er i labb 1' när jag frågar om en funktion på sjökortet på skärmen. Vi hade en helt annan lärare på den labben som inte förklarade den funktionen och så bli han irriterad att vi inte suttit och övat i Radiolabbet när vi inte haft skoltid. Jag blir sur igen för när sjutton skulle jag ha hunnit det??? åter igen, jag kan inte klona mig själv! Vi har 3 ämnen till med minst lika mycket att lära oss i. Plus att vi måste vara två när vi ska öva i radiolabbet och att få med någon dit efter en dag 8-17 är inte lätt. Dessutom ska man läsa på i de andra ämnena också + hinna få sova lite. Jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig! 

Idag har varit en dag i ren frustration! så arg!  tur att Hanna kom och lagade mat till mig och tjötade lite. Sedan satt vi tillsammans och pluggade, det gick så bra så! Så trevligt med sällskap :-)  detta medförde lite bättre humör!

I går blev det mycket övning i simulatorn och vi körde en rutt i Gbg:s södra skärgård i mörker och dimma. På kvällen var jag med på ett extrapass som sjökaptensstudenterna håller så då körde vi in i Sydney hamn. Det var kul. Känns som att jag har hyfsad koll på var saker och ting finns nu på bryggan och jag förstår det mesta tror jag. Mer övning så blir nog det bra. 

peace out


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: