EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-05-08
20:14:00

Punka, rosa blommor och Ville

Startade dagen med en löptur till jobbet. Tog 34 minuter, promenerade upp för bron, blev lite för tungt. Nöjd! Det var väldigt varmt och skönt där vid kl 4 på morgonen så jag behövde inte ha jackan på :-) 

Jobb hela dagen utan några större problem, de problem som uppstod löstes lätt, inget allvarligt.

På vag hem regnar det såklart, muttrar lite för mig själv eftersom jag inte har regnkläder med mig. Tänkte att det går ju fort ändå eftersom jag har cyklen (lämnade den igår för jag träffade Amelie efter jobbet).  Min måttliga munterhet försvann helt när det säger *poff* och sedan *floppitifloppitiflopp* när jag rullar ned för Göta Älvbron. Andra gången på kort tid som jag får punka. Skitdäck!!!!!  Fick gå hem istället :-(


När jag är nästan hemma muntras jag upp av blommande rosa träd. Så fint trots att det är mulet.







Resten av bilderna är på Ville från igår då vädret var betydliget mer sommaraktigt. Årets första glass avnjöts i solen. Salmiak från Triumfglass. MUMS. Ville fick ett tuggben och blev jätteglad.




Vi grillade ute i skogen också, mycket gott med korv och bröd, smaskig uppladdning innan gymmet :D  undrar om Ville kollar på det ätbara som Carl håller i handen...? 


I morgon väntar åter ett 12-timmarspass... YEAH!  Blir säkert bra, dubbelt betalt så ska inte vara missnöjd. Har Radio Sotenäs igång så jag överlever ;-)

peace out
Kommentar:
2013-05-17 @ 01:07:09
#1: Anna

Det är så vackert med blommande träd! :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: