EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-05-09
20:22:36

Många KBV

I dag när jag promenerade över bron fick jag minsann se KBV 003 Amfertite som låg vid kaj nära Frihamnen. Sedan var KBV 001 Poseidon och KBV 051 också där.  051:an så väldigt liten ut bredvid Poseidon! Jag som tycker den ser så stor ut på nära håll, studerade den noga när den låg vid Guleskär i Kungshamn förra året.  Nu har jag sett alla KBV:s kombinationsfartyg och tänka sig att det skedde på bara 4 dagar. Poseidon ser jag ju ofta men i tisdags var det Triton och idag Amfertite :D  Kul!

(måttligt bra bilder)

Aidacara pausar i stan också. Hon kommer lite då och då. Stor båt och förstår inte riktigt hur hon får plats att komma in ända till Frihamnen, ganska coolt tycker jag minsann.

Aidacara, Poseidon och KBV 051


Inte så bra bild på KBV051 och Poseidon, man ser i alla fall att det är stor skillnad i storlek :D


Där i vänsterhörnet ser man Amfertite. Verkar som min mobilkamera inte gillar kasst väder för bilderna blir verklgien inte bra och man ska absolut inte zooma märker jag, blir suddigt direkt. synd.  Tur att man ser allt man fotar på riktigt också så man kan bära med sig bilden i huvudet :D   så fina båtar :D


I morgon åker jag till Smögen! JIPPII

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: