EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-03-25
19:41:00

Anna Karenina

Det var kul idag på tåget. Snälla tågvärdar, trevliga resenärer, bra försäljning och strålande väder.  Bara för att det var så fint väder tyckte jag det passade perfekt att gömma mig i en mörk biosalong. 

Jag var och såg Anna Karenina. Romanen som den baseras på har Lev Tolstoj skrivit (sugen att läsa den) och den har filmatiserats några gånger tidigare. Romanen är skriven i olika delar om 8 och han skrev dem mellan 1873-1877. Jag har inte sett någon av de andra filmerna heller.. 
 
 
Om filmen:
Historien utspelar sig under sent 1800-tal i rysk överklassmiljö och handlar om kärlekens oerhörda kraft, från passionen mellan två äktenskapsbrytare till bandet mellan en mor och hennes barn. När Anna ifrågasätter sin äktenskapliga lycka förändras hennes liv dramatiskt och även hennes familj, vänner och hela omgivning påverkas.



You can´t ask why about love.

Keira Knightly som Anna Karenina. Hon är för vacker den där kvinnan!
Aaron Taylor Johnson som officeren Vronskij, som Anna har en kärlekshistoria med.


Jude Law som Annas man Karenin



Filmen var filmad som om det utspelar sig på en teaterscen ibland och att det inte är riktigt i verkligheten, speciellt men väldigt intressant och spännande sätt att filma. Väldigt konstnärlig. Väldigt bra skådespeleri också, jag har lite svårt för Kiera ibland men gillar henne i det mesta, sen är hon ju fruktansvärt vacker också! Den var sorglig väldigt ofta men svängde till det lyckliga snabbt.  Man kastades mellan lycka och sorg väldigt snabbt. Det var ingen av karaktärerna som var lyckliga rakt igenom. Den var bra! Sevärd!

Klart tankeverksamheten sätter igång. Det är som det är.

Hur kan en människa göra en så glad och lycklig. samtidigt som den gör en så ledsen och olycklig?


peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: