EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-02-21
15:19:01

Sista dagen med Ville

Då har Ville och jag varit ute på vår sista långpromenad i skogen. Tänk vad många bra vägar vi har hittat! Det finns hur mycket som helst. I morgon åker han till Halmstad och gammelhusse och gammelmatte. Nästa vecka på onsdag kommer Amelie och Carl hem från Kenya, det ska blir skoj att ha dem i stan igen.  Jag ska fortsätta mata sköldpaddan och fiskarna fram till de återkommer. Dock är Somaya en trött sköldpadda, ligger mest och sover och man får väcka henne när hon ska få mat vilket är varannan dag ungefär. Hon är så söt! :D 


Somaya ligger och sover i värmen från lampan.

Hade tänkt gå till gymmet även idag men hoppar över det och är hemma med Ville hela dagen. Kan gå till gymmet efter jobbet i morgon i stället och i helgen. Idag har jag träningsvärk (som väntat) efter gårdagens besök i gymmet, mycket bra! 

Det är soligt och fint ute så egentligen hade jag velat vara utomhus hela tiden, synd att det inte finns så mycket att göra och jag kan ju inte gå runt i timmar med Ville heller... i detta läge saknar jag att bo på landet, saknar hemhemma! Då kan man vara ute och pyssla med saker och fördriva tid i friska luften istället för att sitta inomhus och damma igen. Visst pysslar jag runt i deras lägenhet och leker hemmafru så nog är jag sysselsatt men att vara ute är det bästa!

peace out
Kommentarer:
2013-02-21 @ 18:43:14
#1: tess

sv; Åhh jag vill ge dig receptet, men du kommer bli så besviken tro mig! Haha ska jobba på det.. Men med något gott pålägg gillade jag det iaf! Körde på 1,5 dl fullkornsvetemjöl, 0,5 vanligt mjöl, 1 tsk bakpulver, 2 äggvitor, 1 dl mjölk osså lite havregryn och solroskärnor. Prova! :D Jag ska jobba lite mer på det (a)

Söööt sköldpadda förresten :D

2013-02-22 @ 12:08:59
#2: tess

sv; haahah aa skoja inte ^^
Ja men samma här! Osså är det ju kul när man kan äta det på nyttigare sätt också :))

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: