EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-02-20
10:41:00

Mina fina orangea trålare

Igår när jag precis lämnat Göteborg för andra och sista gången för dagen så såg jag att mina kära orangea trålare Tor-Ön och Torland kom till Varberg. Jag höll tummarna att de skulle vara kvar när jag skulle passera 40 minuter senare. Men precis innan vi kom dit åkte de iväg. När vi sedan åkte förbi Apelviken såg jag dem där långt ut. Jag hoppade och studsade av glädje :D  åh, vad jag hoppas att de kommer hem snart!  Det har varit borta jättelänge! De åkte i början av året och har inte kommit hem :-(  känns tomt när de inte är i hamn.  

Fina Tor-Ön


Sedan har vi den fina Emma Maersk som är på bättringsvägen. Hon ska bogseras till någon plats där de kan börja reparera henne. Hon har legat i Port Said i Egypten och där har de sett över alla skador. Enligt Maersk Line så kommer hon vara i drift igen men det kommer dröja ett tag, flera månader.

Jag följer och med spänning byggandet av "Tripple-E"... ännu större konteinerbåtar. Får läsa på mer om dem och skriva ett separat inlägg :D  superspännande och intressant! :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: