EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-12-11
18:01:00

S205 Ceton i frihamnen

När jag satt på stabilitetslektionen så besöktes MarineTraffic flitigt som vanligt. Jag ser då att det är tre båtar i frihamnen och tänker 'va nu? Tor-Ön har ju inte kommit hem..' Torland ligger där och har varit hemma ett tag och den andra var Bristol. Den tredje visar sig vara Ceton, en danskflaggad fiskebåt, STOR!!! hela 63 meter lång(!!!)  Jag blev ju helt lyrisk! måste kolla detta! Så när vi slutade begav jag mig mot frihamnen, fick med mig Lisa också. Den har alla signalflaggorna uppe så jag googlar för att se vad som är på gång. Då visar det sig att Gifico Fiskeri har öppen visning av denna skönhet för att det är deras nya båt. Dock mellan 11-17 och vi kom dit precis kl 17. Har inte sett sån stor fiskebåt innan och att få komma ombord hade varit sjukt coolt.

Fick några bilder i alla fall, synd det blir mörkt så tidigt bara
Kollade in Gifico Fiskeri och det är de som äger Ginneton också som brukar ligga i frihamnen när hon väl är hemma. 


Så tjusig så! :-D Hälsade naturligtvis på Torland också, mycket viktigt. Bristol var som sagt också hemma. Lisa och jag kollade åmningarna och de olika märkningarna på dem också. Mycket intressant!

Glad Elinor!

Peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: