EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-12-14
16:45:00

Liseberg och Jazzhuset

I går var en väldigt rörig dag i skolan. Sjörätten är hur virrig som helst, läraren har ingen koll känns det som. Pallar inte! Det andra känns bra, kanske för bra... 


Jag han nästan bara hem och vända innan jag begav mig till Liseberg. Det var mysigt att gå omkring där, vi hade tur att regnet kom först senare så vi slapp det, bara lite duggregn kom. Spelade i spelhuset, körde rally och Harley Davidsson och en hel del gosedjur fiskades upp, jag är ingen bra fiskare så jag hoppade över den biten, förvarade dem bara i mina fickor. Det var några trevliga timmar.


Jag skulle sedan gå hem men då kollade jag facebook och såg att min älskade barndomsvän har skrivit. Vi har inte hörts av på flera år, vi har växt upp tillsammas i Sevallbo, vi har gjort så mycket tillsammans och hon betyder väldigt mycket för mig. Det blev tyvärr så att vi tappade lite kontakt när jag flyttade till västkusten. Nu skrev hon att hon skulle spela med ett band på Jazzhuset. Hela jag fylldes av glädje, självklart skulle jag gå! fick med mig min kollega Anna och hennes kompis också. Det var så underbart att träffa älskade Hedda igen <3

Bandet heter Simian Ghost. Jag gillade de dem, det var skön musik! Hedda är med och sjunger med dem, så härligt att få träffa henne! Vi tog några öl också och tiden for iväg, jag hade inte tänkt bli sen men vi lämnade stället när de stängde vid 3. Hedda följde med mig hem och sov hos mig. Jag vet inte men jag tror jag babblade sönder hennes öron, så mycket jag ville dela med mig av! Stackars henne som fick höra allt mitt pladder. Jag planerar att fara en sväng till Stockholm och hälsa på henne och mina andra vänner jag har där när skolan är över. Känner att jag vill ha fokus på skolan och klara den. 

Provsmak av Simian Ghost, jag gillar dem!


Idag är en lite luddig dag... Magnus ringde och sa att det är middag hos han med La familia i kväll så jag ska bege mig dit. Behöver sällskap så jag inte tänker så mycket

peace out
 





Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: