EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-12-06
18:23:46

Håkan Hellström

I morgon ska jag på konsert i Scandinavium... Håkan Hellström spelar

Denna människa som anses inte kunna sjunga kan om inte annat skriva texter som ibland känns som käftsmällar och bara tränger rakt in i kroppen på en. Själv anser jag ju att kärln kan sjunga också. Många av Håkans låtar har under min uppväxt räddat mig från att explodera av tankar bara för att texten talar om precis hur det är. Texterna har ibland satt ord på det jag själv inte kan sätta ord på och på så sätt gjort saker och ting enklare. Även i nutid händer det att jag lyssnar på hans låtar, jag är inget stort Håkan-fan och det senaste albumet hade jag säkert inte hört om det inte vore för min kära vän Robin (som däremot är Håkan-fan). 

Brännö Serenad är en av de bästa, många av raderna stämmer bra överens med saker man upplever genom livet. Första raden i tredje versen: "Vad vet du om kärleken förrän du förgäves hatat den..." Ja, det stämmer ju alldeles för smärtsamt bra...


Det Kommer Aldrig Vara Över För Mig, är en av låtarna från senaste albumet. För mig handlar den om kärlek, kanske om något annat för någon annan men man får en liten boost av den, den blir bättre och bättre ju mer jag lyssnar på den, det lättar en del smärta som uppkommer ibland...

Jag kommer älska dig när jorden gått under...

...Jag är tjugofyra
Bara en liten gnista
Bara ett ord kan sätta eld på en skog

Jag kan älska dig just som den där elden
Men jag tänker aldrig dö, nej...

...Jag kan bränna dig som du aldrig bränt dig
Om du leker med mig
Det kommer aldrig va över för mig...





Känn Ingen Sorg För Mig Göteborg, en klassiker och faktiskt inte den första Håkanlåt jag hörde, men det är bra, man blir uppiggad av den. Hade faktiskt inte sett denna musikvideo förrän nu när jag la upp den här, hehe



När det senaste albumet kom så ringde Robin mig och radade upp låtar som jag skulle lyssna på. Valborg var en av dem, en mycket fin ballad. Även När Lyktorna Tänds skulle spelas, där gillar jag främst refrängen. Det är skön feeling i så många av låtarna, jag gillar musiken och sen händer det att texterna som sagt träffar ända in i själen.

Ja, den här Håkan har gjort det bra. Ska bli himla kul att gå och se honom live med min vän som älskar honom så mycket! Vi ska ha så roligt.

Ha en bra helg alla goda människor där ute!

Peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: