EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-04-01
20:16:00

Påsk 2013

Min påsk var både bra och dålig men jag tänkte inte dra allt för mycket text. Fokuserar på det bra och försöker glömma det dåliga.



God morgon på centret. Vädret har varit mer än bra hela helgen.

På torsdagen gjorde ju jag och Magnus årets första dyk. Kallt var det men gott att komma i vattnet. Dock tror jag att jag väntar till det blir lite varmare i vattnet, minst 6-7 grader
Första utfärden och det spritter i kroppen när vi styr ut på det bästa blå

Första turen gick till Likskär, en mycket fin dykplats! 
När dykarna är nere kan man njuta av kaffet. 

Glad Elinor som fryser lätt men lycklig över att vara på sjön igen.
Kapten Kristian i egen hög person.
Efter andra utfärden tog vi genom hamnen hem. 
Asta,  gamla fina fiskebåten
Freddan och Tozzie kom förbi på lite kaffe och prat, då blev jag glad. Tozzie ser lite olycklig ut men husse är på insidan och då får man vara det.


Påskafton firades i Hunnebo med Calle och Hanna hos Hannas familj. Jag fick uppleva min första påskefyr. Det var mycket trevlig. 
Det bara fräste till så var den övertänd.Många som var och kollade, suddig bild men man kan se en påskfyr längst bort också. 

Sedan blev det kräfter och hummer till middag. Jag kände mig så bortskämd!
 


Söndag och det njuts i solen. Det är varmt men de sitter påpälsade ändå, det var helt lä och jag fick färg i ansiktet.  De boende gästerna hade tre vovvar som mer än gärna kelade med båtpojkarna :D 




Calle hade OW-kurs.... Senastian är 2.05 lång så det såg så roligt ut när Calle skulle göra parkontroll. Det var en tjej med också men hon fick öronproblem, hoppas hon hinner göra klart kursen innan de åker hem.

Sista bilden bli på den vackra vyn och med LL1149 Herring som är påväg ut för fiske.

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: