EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-04-04
14:41:00

Min flotta

Jag har ju som jag nämnt tidigare en 'flotta' på MarineTraffic. En kul grej för en fartygsnörd som jag.

Några av båtarna har jag följt en längre tid och andra kommer och går. Vissa rör inte på sig särskillt ofta och andra är på vift hela tiden. Några av dem ser jag i verkligheten ganska ofta och några lite då och då. Andra har jag aldrig sett. 

För närvarande är de 28 stycken jag har med... nästan hälften är båtar som tillhör Maersk Line...


Conteinerfartyg:
Adrian Maersk
Ebba Maersk
Edith Maersk
Eleonora Maersk
Elly Maersk
Emma Maersk
Estelle Maersk
Eugen Maersk
Evelyn Maersk
Maersk Elba
Maersk Essen
 
Fiskebåtar:
Ginneton
Tor-Ön
Torland
Polar
LL1149 Herring
LL497 Zaida
Northwestern (med i tv-serien Deadliest Catch, Captain Sig Hansens båt)
Ramblin Rose (med i tv-serien Deadliest Catch, Captain Elliott Neeses båt)
Wardö LL813
S 386 Casilo
Saibon Af Kungshamn
 
Sjöräddning
Rescue Olle Bohlin
Rescue Rotary
 
Övriga
KBV 001 Poseidon (en av Kustbevakningens största båtar)
HMS Belos A214 (tjänstgör i svenska flottan)
Spaarneborg (Ro-Ro fartyg med Nederländsk flagg)
Nexas Skagerrak (Kabelläggarbåt från Norge)

Här är bilder som jag tagit på några av båtarna. Jag har bilder på de andra också men de har jag inte tagit själv så lägger inte upp dem. Det blir ett löpande projekt att ta bild på alla mina kära båtar. Kan avverka några kanske redan i sommar när jag befinner mig på Smögen där en del av dem lägger till ofta.


Eleonora Maersk, Scandiahamnen Göteborg 3 april 2013



Estelle Maersk, Scandiahamnen, Göteborg, 12 september 2012

Torland och Tor-Ön, Frihamnen, Göteborg 12 spetember 2012

Spaarneborg, Göteborg, 17 juli 2011
Ginneton och Polar, Frihamnen, Göteborg, 31 augusti 2011

KBV 001 Poseidon, Göteborg,  3 augusti 2012



Peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: