EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-04-03
19:17:33

Ledig vårdag

Dags för två dagars ledighet och den första är snart avklarad. Våren hänger i luften, eller solen skiner i alla fall, märkte på min promenad att det inte var så väldigt varmt. Dagen har tillbringats i mitt kära bo. Låg och drog mig i sängen extra länge och frukosten blev minst lika lång. Eftersom jag har morgonsol i vardagsrummet syndes skiten på rutorna allt för väl så hink, trasa och skrapa åkte fram för att lösa den detaljen. Passade också på att byta till lite mer våriga gardiner. Övergick i att städa övriga delar av boet samt akvariet. 

Solen lockade allt för mycket fram på eftermiddagen så jag gav mig ut för en promenad. Väl hemma igen drog jag fram cykeln och pumpade däck och smörjde kedjan. Ångrar att jag inte ställde in den i förrådet över vintern, den var lite rostig. Min kära kompanjon, nu är det rätt åt mig ifall hon faller ihop när jag far fram längst cykelbanorna..


Svartvitt på en Elinor med delar av tankern Tell och Eleonora Maersk i bakgrunden

I morgon är också ledig dag och då fortsätter jag med våren... pyssel i boet, puts av kvarvarande fönster och slappna av med en del egoboost. Blir Amelie-träff på eftermiddag/kväll + träning.


peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: