EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2013-04-11
18:50:54

Aspen (NL)

Även idag såg jag att det var en båt påväg upp genom älven när jag skulle gå från mitt kära arbete, som för övrig varit bra. Den befann sig då i inloppet. Jag gick med snabba steg till Packhuskajen och satte mig. Fick se Stena Danica lägga till också, spännade och där efter kom lilla Aspen


Fröken fartygsnörd väntar på lilla båten. Vädret är raka motsatsen mot gårdagen, mulet och regnet hänger i luften, men det hindrar inte att kolla på lite båtar.



Frihamnen rakt föröver. De syns inte men bakom bygganderna ligger fiskebåtarna Ginneton och Bristol för tillfället. KBV 001 Poseidon var på plats också. 


Här kommer hon och åker. Till vänster är Maritiman,, den stora grå är jagaren Småland :D


Aspen, 83x12 meter. Det står två gubbar på taket och har fällt ner masten för att komma under Göta Älvbron, det var coolt, det har jag inte sett innan.


Aspen och Barken Viking

Så humöret fick några pluspoäng, är väl inte på topp men mycket bättre när man får se sådana här stora båtar passera.

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: