EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-09-26
14:51:00

Tänk vad lite båtar kan göra

Denna dag har varit mer positiv. Var lite nere i morse precis innan jag begav mig till jobbet men så fort jag trampat en stund så kändes det bättre. Dessutom kom en jättebåt och smög sig under bron. Det var Patria (83x13m ) i egen hög person. Jag blev förvånad för hon kom under bron utan att den behövde öppnas och så kom hon precis när jag cyklade över så först undrade jag vad det var som mullrade och så plötsligt dök hon upp till vänster om mig, jag försenade mig själv två minuter bara för att kunna ta mig en titt. Det var ju mörkt men det var mycket lampor så man såg hyfsat bra ändå och det gjorde mig på gott humör. 

Precis nu befinner hon sig i Värnen och påväg till Gruvöns bruk som ligger en bit väster om Karlstad. Hittade bilder när hon slussas i Trollhättan och jag fick genast ett rus att åka dit och kolla någon dag när de slussar sådana här stora fartyg, precis att de får plats! Skickligt att köra där tycker jag allt!

Eftersom jag inte kunde fota själv så lånar jag från MarineTraffic :D


Så denna dag är än så länge munter. Dessutom såg jag nyss att Skagerak la till i Frihamnen för en stund sen så hoppas hon är kvar när jag ska in till stan sen, fina minnen från den båten :D skulle vara kul å se den igen, var ett tag sen nu.

Fina Skagerak. Fin expedition i Gullmarsfjorden samt ute i Kattegatt och Skagerack. Men det är några år sedan och jag har hört att hon ska skrotas, eller i alla fall tas ur tjänst om inte allt för lång tid. Synd, väldigt trevlig båt :D



För övrigt har jag bytt däck på cykeln idag så jag hoppas jag att jag kommer cykla fortare än fortast :D ska in till stan sen så får se om jag tar cykeln eller bussen, hursom så är det för att träna och träffa Lisa. Ska bli kul! :D


peace out
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: