EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-09-09
19:41:00

God helg på bästa ön och på havet

Välkomnades med massa vind när jag anlände till Smögen denna gång. Calle och jag gick på promenad längst ut på Kleven för att fota vågor. Det blåste som attan och havet var så fantastiskt! 
Gott att blåsa rent huvudet lite ;) En kanonpromenad!
 
På lördagen var jag ju båtslav på första utfärden och sedan dök jag på andra med Magnus. Han hade kameran med så blir spännande att se resultatet sen. Tyvärr förolyckades tomteluvan :(
Jag är en mycket glad båtslav! Kaffe och Mariekex är väldigt bra grejer! 

Eftersom det blåste så pass mycket (dessutom västligt) så tog vi vägen genom hamnen där det var lugnare.Smögen  <3SmyghåletVäl ute på Södra Buskär och dykarna i vattnet kunde Kapten Kristian och jag luta oss tillbaka med Kaffe och MariekexKapten KristianBåtslav Elinor är nöjd med livet i detta skede :DEn dykare tappade en viktficka och fick avbryta dyket, men han fick ett Mariekex som tröst.Nöjda dykare påväg tillbaka till centret för lunch. Åter igen genom SmyghåletKristian och jag begav oss till Guleskär för att tanka. Jag hängde med främst för att KBV 032 låg där och den ville jag ju kolla på. Vi hade problem med att få upp den nedrans porten och var lagom glada, det löste sig dock med lite experthjälp :D  då blev vi mycket glada :D
     Anlednignen till att det inte är en så bra bild är att det var jag som körde båten och Kristian fick ta över när vi skulle svänga in och lägga till och då hade vi ju redan passerat jättebåten... Sen att jag inte tog någon när vi var på land fattar jag inte men det kanske kommer fler chanser :) klappade på båten i alla fall ;)   Jag fick köra båt (mer eller mindre tvingad) och jag är så nöjd med den övertalningen! :DFin morgon på centret. Saknar detta när jag inte är där! Smögendepressionen har övertagit mitt sinne igen. Blir ju alltid så när jag åker därifrån :(  men det går ju över och det är tur!Hoppade och studsade när Scandica helt plötsligt åkte förbi :D Mycket glad Elinor var resultatet :D även andra bra båtar åkte förbi som gjorde mig på bra humör. Längtar till nästa gång jag har mina fötter på ön. På båten också för den delen!



Det har varit en grym helg! Hoppas som vanligt att det inte dröjer allt för lång tid innan jag entrar ön igen!

Peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: