EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-09-15
18:48:13

3 dygn under ytan

Igår kom min kära faste Inger ner till Bästkusten och idag tog vi en tripp upp till Gullmarn och Skår för att dyka.

Det blev två mycket bra dyk men god sikt och väldigt lungt under ytan trots 11 m/s ovanför. Vi var och tittade hur det såg ut i Hällebäck men där såg vattnet ut som choklad så det var inte så lockande. Efter första dyket vid Skår beslutade vi att även göra det andra där. Jag övade lite att skjuta SMB vilket gick sådär... får öva mer märkte jag! 

Lite blåsigt men en väldigt fin dag, perfekt dykväder :D soligt och lagom svalt på land. Hade 16 grader vattnet hela vägen och det var perfekt!En riktig muntergök :D
Bästa faster Inger och Jag efter första dyket och hittade ett ställe i lä där vi kunde äta gott innan luftfyllning hos dansken :DLiket ligger och torkar till sig lite :D


Båda dyken blev 50 minuter långa och djupen blev 24,8 resp. 22,9 meter.

Nu när jag loggade dyken så upptäckte jag att jag nu befunnit mig sammanlagt 3 dygn under ytan :D  lite fränt  ;-)

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: