EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-10-09
09:30:00

Modellhanden och Marie Kröyer

Igår blev en lång dag. Fast den var inte så jobbigt, mest bara rolig. Började jobbdagen kl 5 och allt gick fint i köket, Jag och min reserv Louise smörade på och pratade. Han med ganska mycket innan det var dags för henne att gå hem. Precis när det var dags för hennes hemgång så kom bossen Fredrik och fotogrfen som skulle fota till folderna som ska finnas på tågen samt bilder till hemsidan. Jag skulle vara modell eftersom de skulle fota produktionen, spännande... hmmm... det visade sig att det var min hand som var modellen. Allt tog ju lite längre tid eftersom det skulle riggas massa utrustning och jag gjorde ciabattas som var fotoobjektet. Det kommer nog bli bra och det var kul att se alla förberedelser för en bild där bara ciabattas syns plus min hand... 

Massor med ciabattas, paraplyn, och grönsaker upplagda fint i skålar i bakrunden (fast de syndes knappt eftersom jag stog framför. Det var nästan komiskt att jag skulle flytta 2 cm åt den ena eller andra hållet då det bara var handen som syndes. Jaja, det blev nog bra, de höll på hela dagen och knäppte på godis och dricka också, som tur var inte innen i köket så jag kunde jobba vidare, eftersom det var viktigt med ljuset så var hela lokalen nedsläckt, så man blev lite sömnig.  Kände mig långsam också så vid klockan tre var jag helt klar, tyckte inte Emelie skulle behöva göra allt så jag stannade. Sen gick jag inte därifrån förrän halv fem för jag skulle träna tänkte jag och sen gå på bio med Lisa och Marlene. Kände att det inte var någon idé att cykla hem när jag ändå skulle in till stan igen sen. Körde ett pass på gymmet innan filmen också, armarna/överkropp fick jobba, benen fick vila... kan ju knappt gå av träningsvärken jag har(!)  ganska gött ändå :D


Det var den andra filmvisningen för Filmfestivalens medlemsklubb. De visade den dansk/svenska filmen Balladen om Marie Kröyer 



En väldigt fin men samtidigt lite sorglig film, vädligt ärlig.  Självaste ressigören Billie August var på plats och pratade lite om filmen, coolt, han är en ganska stor regissör.  Väl värd att se! premiär den 12:e oktober.

Det blev med andra ord en lång dag igår, cyklade när det var mörkt på morognen och kom hem när det var mörkt på kvällen :)  Idag blir det inte likadant, endast jobb 11-17 och ingen träning, kroppen får vila idag :D

En lite mindre Maersk kom in i morse, var inte allt för längesen Essen var i hamn, men jag jobbar ju så att jag inte kommer hinna kolla på henne :(  såg också att mina trålare gav sig av för en stund sen, attans! Jag hade tänkt hälsa på dem nu påväg till jobbet, men de komer väl hem snart igen :)   Jag börjar misstänka att Maersk Eleonora kommer till hamn inom en snar framtid, får se om jag har rätt ;)  hon har varit i Kina och härjat lite men nu är hon i Rotterdam och jag tror att det kanske blir en sväng förbi Göteborg... hoppas det! för det tänker jag inte missa!!!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: