EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-10-19
16:13:00

Jakt på träningsvärk, möjligt träff!?

Jobbtimmarna var helt okej idag. Kände mig lite seg för sov inte så mycket inatt så det är väl det helt enkelt som spökar. Blev klar i god tid, till tolv, kunde nog blivit klart lite tidigare om jag lagt på ett kol men det orkade jag inte. Har varit lite nedstämd idag också, vet vad det beror på och borde väl släppa det och tänka positivt men det gnager lite...

Var och hälsade på mina trålare när jag cyklade till gymmet, de kom iland i natt så tänkte att jag skulle passa på, vet ju aldrig hur länge de ligger inne.

Torland, Tor-Ön, Bristol och Polar... alla samlade, bara Ginneton som inte är hemma

Väl på gymmet började jakten på träningsvärk, körde 3 set på varje övning och 15 reps på de två första och maxade på 3:e. Gick igenom hela kroppen idag.  Ökade vikten på biceps till 6 kg, axlar till 5 kg, ingen ökning på tricepsövningen, mellan biceps-setten kör jag benböj med 12 kettelbell och mellan axel-setten gör jag utfall med vikten jag har på hanteln i övningen . I benböj la jag på 5 kg till så nu hade jag 30 kg på stången vilket brännde som attan(!), men klarade alla set utan problem (maxade 20 reps på sista)  På maskinerna minns jag inte vad jag hade för vikt, när jag kör maskinerna får dagsformen avgöra, men i maskin blev det: framsida-, baksida-, insida-, utsida lår, övre delen av ryggen samt bröst. Sen med kroppsvikt kör jag situps, rygglyft, armhävningar samt plankan.   Ett riktigt gött gympass idag och det var också det tredje för veckan så utmaningen har klarats av även denna vecka,  klapp på axeln! Duktig Elinor! :D

Jag lyckades även ta fel på muskot och kanel till min yoghurt... märkte det inte förrän jag hade ätit några skedar, smakade underligt. Men åt upp allt, skum smak med vanlijyoghurt, tranbär, äpplen, honung och Muskot!  testa det inte, absolut ingen höjdare men det går ner...

Känner mig lite bättre i humöret nu än vad jag gjorde innan idag men lite nedstämd fortfarande, ska tillbringa resten av dagen i soffan och kolla serier :D

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: