EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-10-05
13:56:44

Göra människor glada, det gillar jag!

Hoppsan! råkade sätta mig i soffan nu nyss hemkommen från dagens arbete... icke bra då tröttheten bara dammade till över mig. Träningsvärken som jag var så förberedd på är på sin plats och den är inte som ett bitande monster, mest bara molande, betyder nu hårdare på söndag ;-)

Dagens arbete gick riktigt bra, väldigt flummigt var det, Thomas som var reserv idag hade dygnat och var trött och allt blev väldigt knasigt, fick oss många skratt där i köket. Samtidigt han vi med det vi skulle så det var ett stort plus!  Ljudeffekter kan göra mycket för humöret!  :-D
 
Gjorde också en god gärning idag på morgonen. En orolig värmlandsk mamma ringde när jag satt och åt frukost och var förtvivlad för att hennes son hade åkt med tåget i morse halv fem från värmland och tappat sin plånbok. Han hade alltså inga pengar och skulle ända till Lund. Hennes mamma-problem var att han var så hungrig så hungrig och hon frågade snällt om han kunde få lite frukost, någon macka, hon undrade först också om det var vi som serverade mat och på det tåget till Lund. Jag var på gott humör och sa att absolut skulle hennes son få frukost!  Hon var vädligt trevlig och när hon frågade om vi kunde fakturera det till henne eftersom han inte hade pengar så bestämde jag att jag bjöd på det, eller jag skrev upp det på mitt kostavdrag, men bjöd ju honom. Kände mig snäll och hon tackade tusen gånger om och var jätteglad. :D  Jag blir glad av att göra människor glad :D   
 
Sedan så ringde Tågab i vanlig ordning och beställde lite grejer till sitt tåg 14.12 och då fick jag sånt beröm för att vi alltid är så trevliga och glada på Trafikcafeér i Göteborg, han sa att han blir glad när han gör beställningen för vi är så glada :D  sånt är kul att höra :D  

Känns lite märkligt att det redan är fredag faktiskt, veckan har gått fort. Bara helgen kvar att tampas med och det tror jag går galant! Är ledig först nästa helg och det ser jag fram mot, dock har jag inte bestämt vad jag ska sysselsätta mig med... får se vad jag hittar på då, tåls att tänkas på.

Innan jag rör kroppen ur soffan får det bli några avsnitt av Pistvakt. 

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: