EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-10-11
22:29:41

Försovning igen och kakor

Vilken skitdag det blev till en början detta... men det blev bättre! mycket bra

Det hände igen... Jag försov mig i morse... inte ok!!!!!!  vad händer!!!??? suck!
Dessutom, precis som förra gången när jag försov mig så fick reserven åka ut pga av en sjukskrivning... inte ok det heller... suck för det också!

Fattar inte vad som händer med mig!?  Till saken hör att jag somnade på spikmattan i gårkväll och har inget minna alls av att jag tagit bort den (den låg på golvet när jag klev upp i morse), jag fick sms 25 minuter efter att jag lagt mig på spikmattan och det har jag inte hört utan såg när jag klev upp, jag hade alltså somnat på spikmattan innan jag ens tänkt tanken att ställa larmet (vem somnar på en spikmatta liksom?) så då blev det så att jag blev väckt av att det ringde i stället, telefonen låg dessutom i sängen, hade droppat den där bara... allt är bara så märkligt.

Kom till jobbet snabbt, var där inom en halvtimme så det var ju bra men när jag kom dit rann bara all lust av mig och jag kände mig så långsam och jag försökte tänka och göra saker samtidigt och det gick inte... bara segt alltihop. Det löste sig sedan ganska ok tack vare reserven som kom tillbaka 9.17 och hon stannade kvar lite till och hjälpte till i köket, samt att hon som skulle ha packen och börja 11 kom halv tio. Underbaraste kollegor! Väldigt tacksam för deras snällhet!  klockan tre kom jag från jobbet i alla fall.... börjar bli van med att inte gå därifrån i tid...

Jag begav mig då genast till bästa Jo och där doftade det nybakat när dörren öppnades, mjuk pepparkaka!  Sen kom Anna också för hon skulle plugga lite, hon läser basåret på Chalmers nu och det var fysik som gällde. Fick minnen tillbaka och blev nästan sugen att plugga igen, hoppas jag blir antagen till Klass 7-kursen nästa höst, men det är konkurrens samt höga intagningspoäng så jag tvivlar, men jag ska söka! Det blev kaka, te och massa prat. Sen kliade det i Jo:s fingrar igen och hon vill baka mer, jag anmälde mig som förste degsmakare vilket jag skötte utmärkt. Det blev chokladcookies. Kevin kom hem också och gjorde oss sällskap. Blev lite skvaller från studentvärlden också vilket var skoj!

Lång dag idag alltså men avslutades på ett bra sätt så jag får väl inte vara annat än nöjd. Helgen planeras också och det blir dykning i Gullmarn med Amelie, vi ska övernatta på en camping, blir mysigt. Behöver komma bort lite och fokusera på något annat och bara njuta av livet. 

peace out


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: