EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-11-13
15:56:11

En dag med tågen

Känner att jag vände lite på dygnet i helgen så i morse var det lite segt att gå upp. Kunde inte sova i gårkväll heller så när klockan tickar och blir tolv och man ligger och stirrar i taket och vet att det är fyra timmar till alarmet ringer så blir man inte direkt tröttare. Var lite lat och tog bussen i morse också, det funkar ju när jag ska åka tåg. 

Allt gick bra på tågen idag, fick hoppa av i Falkenberg på första svängen för vi var några minuter sena, något strul med signalerna utanför Kungsbacka. Han bara gå genom ett tågset vilket är lite trist, massa människor som inte får sitt kaffe. Om de inte har spring i benen och vill gå till mig istället. Fick se båten Timbus i Varberg, ett kärt återseende, tur man får se lite hav och båtar där så man får lite energi att tuffa vidare. 

Fick träffa kära tågvärd Annie en sväng innan hon byttes av i Halmstad, fint att träffa henne igen och nu kan det dröja länge innan nästa gång för hon går hem om en vecka, hon ska bli mamma i februari :-)   sen hade jag min käresta Kadri och vi fikade och pratade om både allvarliga saker och roliga saker.  

Väl inne på basen igen och för att avsluta dagen så kom Fredrik in tidigare så vi pratade och käkade lite. Samtalsämnet var till största del serien "Torka aldrig tårar utan handskar" som man kan se på SVT-play (inte allt för länge till). Jag vill nästan beordra alla att se den, en mycket bra serie som är baserad på verkligheten. Det är av Jonas Gardell. Jag gillar den starkt! Kan vara bra att ha en näsduk att torka tårar med i närheten för den är sorglig. 

 Länk till Torka Aldrig Tårar Utan Handskar första delen

Eftermiddagen får tillbringas här i soffan framför tv:n och datorn. Kanske hittar någon rolig film att kolla på. Är supertrött men ska hålla mig vaken så ajg kan sova ikväll. Jösses, hur ska detta gå!?


 
peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: