EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-05-28
19:56:30

Stolfix och gulligt lok

Hittade denna stol i soprummet för någon vecka sedan... den var ju trasig och lite sliten och ful så jag fixade den. Eftersom delar saknades blev det svårt att laga den så jag tog bort själva ryggen och nu agerar den pall. Målade den vit också för den bruna färgen som var gillade jag inte.


När jag jobbade i lördags och kom till Ängelholm så stog det här söta loket där. Det ser lite ut som en hund :)

Ra 987: Rapid 3. Mycket fint lok! Det finns inte många sådana här lok kvar i Sverige, de är tagna ur trafik. De är utspridda på olika järnvägsmuseum i Sverige, om jag förstod rätt byggdes det endast 10 st lok och det är 9 stycken kvar i landet.  De byggdes på 50-talet.

Denna måndagen har varit bra också, packjobb och en löptur på kvällskvisten, kanon!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: