EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-05-17
22:37:01

Packhuskajen och Spaarnborg

Idag har systeryster varit på besök. Det var kul, vi var på bio!!  Dark Shadows av Tim Burton, tyckte den var väldigt bra!!! När vi väntade på att Fridas tåg skulle gå (jag glömde att det inte gick ett 20.42 på söndagar så vi fick vänta till 21.42)  Vi tog då en promenad längst Packhuskajen. Här följer lite bilder, även någon bild från Magnus och min promenad upp på Ramberget i går.

Som vanligt har jag ju tagit bilderna med mobilen, jag är inte den som släpar med mig kamera så ofta... så därav kvaliteten på bilderna...

Från Packhuskajen

Militärbåtar, längst bak är den stora Jagaren Småland! Cool!!!

Här har vi världens äldsta helsvetsade fartyg! också coolt!
Fryken :D en riktig skönhet det med, ska besöka Maritima någon dag när det är öppet för då kan man gå ombord! :D
En av mina favoriter är danska Spaarnborg, den ligger där ofta och jag brukar kolla till den lite då och då :D

Från Ramberget

Väldigt fin utsikt över staden! 
Ut mot Eriksberg och havet, om man har skarpa ögon ser man att det är ett godståg där nere också ;) fräckt att se det uppifrån och hur långt det var :D

Här ser man Spaarnborg från andra hållet också :D

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: