EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-05-24
22:09:59

Dykning 23/5-12 +Smögen

Igår tog Amelie och jag våra utrustningar och for upp till Gullmarn igen. Solen strålade och att krypa ner i en torrdräkt kändes inte särskillt lockande men det var ju lätt värt det!

Fyllde först luft hos dansken och åkte sedan till Skår för två dyk. Man får passa på med den dykplatsen nu för det är en liten strand där så när det blir lite varmare kommer det vara massa badare där och då känns det inte så kul att komma och störa dem när de badar och solar. Så jag tror att i går var sista gången för sommarsäsongen som vi dök där, får återkomma i höst :)

Några trollkrabbor och en hel del sjökock och simpor, har lärt mig hu skäggsimpa ser ut och hur den skiljer från andra simpor, ganska lätt... den har skägg helt enkelt :P

Det var riktigt najs att komma upp till den strålande solen på land och det var svårt att slita sig inför andra dyket. Invigde min kompass och min nya SMB (Surface Marker Buoy), de funkade fint, men lite mer övning med SMB:n så det går smidigt.

Lite bilder som Magnus tog under dyken på Smögen i helgen :D  Det var lite dålig sikt och partiklar i vattnet





Jag och Magnus :D  hehe eftersom det är vidvinkellins och jag roffar åt mig centrum och Magnus är uttryckt på hörnet ser han lite avlång ut :D haha roligt ju! :D


Jag hittade en flaska och tog mig en sup... undrar vad den innehöll, jag ser lite dimmig ut i ögonen ;)


Så det har blivit lite dyk senaste veckan :D kul!   ser fram mot nästa helg då jag ska till Smögen igen och då blir det nog 100 dyks jubileum, då blir det tårta!!!!

peace out
Kommentar:
2012-05-24 @ 22:50:09
#1: Magnus

Du kittlade ju mig så jag skrattade imassor på det där kortet med avlångt ansikte. Du är så bråkig!



Fast jag blir badsugen när jag ser korten.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: