EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-05-22
21:59:25

Banarbete och lite förseningar

Idag känns det som att jag har varit mer på fast jordmark än på räls som jag borde varit. Först åkte jag baara en kort sväng till Varberg och tillbaka, eftersom banarbetet pågår fram till torsdag blir det ju så.

Sen så skulle jag åka andra svägnen 16.42 från Gbg till Båstad men det visade sig att det tåget blev inställt då de som håller på med banarbetet nere i Varberg grävt av en ledning och det blev strömlöst. Jag skulle alltså ha åktmed det tåget som skulle komma söderifrån men så blev det inte så jag fick ytterligare en timmes dötid... kl 17.42 skulle jag då åka pass till Halmstad med Jessica, då skulle jag hamna på det tåget jag egentligen skulle hoppa på i Båstad. Dock var det också försenat och vi kom iväg 10 minuter sent från Gbg vilket resulterade i att jag inte skulle hinna byta i Halmstad till mitt tåg vilket då innebär att jag får hoppa av i Falkenberg.

Trots dessa tokigheter så gick resan från Falkenberg och upp till Göteborg som den dans! Glada resenärer (trots att de fick vänta länge på mig), de skämtadfe och skrattade och stämningen var god ombord! :D hade också en av favorittågvärdarna samt bästa Janne som lokis. Kunde ju nästan inte bli bättre :D 

I morgon väntas dykning med Amelie! Ska hämta ut mitt paket på posten med kompass, SMB, linrulle och dykflagga. Det ska invigas i morgon tror jag, i alla fall kompassen! :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: