EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-05-05
11:05:21

90 dyks jubileum

Eftersom jag bara jobbade till kl 11 igår så åkte jag och Amelie upp till Gullmarn och dök ett dyk. Vi åkte till Skår detnna gång också, en väldigt bra dykplats, väldigt lättillgänglig.

Det blev mitt 90:e dyk och jag är så nöjd! Det var hur bra som helst! Fick se 3 riktigt stora trollkrabbor, en megastor hummer, jag skojar inte när jag säger att klorna var lika stora som mina händer! Sen hittade vi också sprickan med torsk som Magnus och jag hittade förra gången vi dök. Massor med trollhummer i sprickorna och sjösträrnor. Det var helt kalasbra dyk, jag är jätteglad.

Plats: Skår (Gullmarsfjorden)
Djup: 29,2 meter
Tid: 56 minuter
Temperatur: 11 grader i ytan och 6 grader vid 25 meter

På tisdag planerar Amelie och jag eftermiddagsdyk samt nattdyk. Ska bli spännande!

Jag har konstruerat en torkstång i badrummet så jag kan hänga upp grejerna, dock har jag inte kommit på något för liket än så det får ligga i badkaret så länge :) Hittade nämligen gardinstängshållare i min byrålåda och även en stång i garderoben. Använde redan befintliga hål i väggen och jag är mäkta nöjd måste jag säga! 




Dagen avslutades hos Amelie och Carl men vattenpipa, middag, tapetsering och bus med Ville :D  sååå bra dag!

peace out
Kommentar:
2012-05-06 @ 22:19:20
#1: Inger

Grattis till dyk nr 90. Verkar som om du kommit igång på riktigt merd Gullmaren nu. Men det verkar alltför kallt i vattnet.

Simma lugnt! Kram, Inger

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: