EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-03-24
16:23:40

Dykpremiär!!! :D

I torsdags åkte Amelie och jag upp till Gullmarn och Hällebäck för att köra årets premiärdyk. Solen strålade och det kunde knappt bli bättre. Tänk att det bara är mars och man redan har varit i plurret! Det var ett fint dyk. Det är inte så mycket fiskar ännu men såg nakensnäckor, mest av Flabbelinor, sen en simpa, lite sjöstjärnor, erimitkräftor m.m  tog det lugnt och det blev 17.7 meter djupt och 33 minuter långt. Härligt att vara igång!
Dök rakt ut här efter väggen. Eller ovan vattnet är det stenar och vägg men under så sluttar det sakta utåt med dybotten där erimitkräftorna gillar att rulla nedför :D ser ganska roligt ut! :D
Som synes på dykflaggan var det knappt någon vind och inte ett moln så långt ögat skådade så det var skönt att komma upp ur det 5-gradiga vattnet och värma sig i solen. Dock var det ju väldigt svettigt innan man skulle i, JÖSSES!


Idag lördag efter mitt korta jobbpass i morse så drog jag och Magnus upp till Gullmarn och dök en sväng :D Vi tog Hällebäck idag också så än så länge är det bara där jag dykt. Men det är en bra plats och på rätt sida färjeläget.
Magnus monster till kamera :D Vidvinkellinsen är på, spännande att se bilderna sen!
Snart på G i vattnet :D JIPPIIII :D
Det var ett riktigt bra dyk men dock var vädret sämre än i torsdags när vi kom upp. Massa dimma när vi kom upp och solen var borta, var lite kallt. Men klart värt det!  Magnus hade ju sin kamera med och jag bråkade runt och blev fotad, han testade sin nya vidvinkellins så nu kan man nog se hela mig nästan i stället för bara huvudet :D ska bli skoj att se hur det blev! återkommer väl med den detaljen... 

Det är så roligt att dyka!!!! :D hoppas man hamnar i plurret snart igen!

simma lungt!
Kommentarer:
2012-03-25 @ 00:08:29
#1: Inger

Härligt med två vårdyk Elinor!

Ja redan, det är ju fantastiskt. Det enda jag inte avundas är temperaturen i vattnet. :-)

Spännande att få se någon av Magnus bilder.

Simma lugnt!

Inger

2012-03-26 @ 10:30:36
#2: syster

Ååååh, vill, vill, vill också... :S Måste bara ha lite mer tid och lite pengar, kanske i sommar när Maxim går på bete och jag kan be någon annan kolla till honom, han behöver ju vila lite också ;P

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: