EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-07-29
18:46:55

Hostigt och icke kurering

Elinor är en trött Elinor och en väldigt förkyld Elinor.Snuvar lite och hostar en del, inte så kul men det är väl sånt man får ta antar jag. Jag har ju inte ens försökt göra något åt det denna helg heller. Började redan i fredags men att gå upp kl 4 för att jobba en sväng... jag slutade strax innan tio och då gick jag till Nordstan när det öppnade och råkade handla lite. Därefter skulle jag besöka Janne i Kon-Tiki butiken efter som det är där han jobba nu. Jag köpte kaffebröd och vi fikade. Sen åt vi thai-buffé till lunch och jag blev kvar där ända till stängningsdags vid kl 18, eller vi gick därifrån strax innan sju. Jag hjälpte till att måla ingångsdörren, hyra ut lite utrustning och gå ut med Smulan. Vi hade det trevligt!

På kvällen var det planerat att träffa Amelie, Carl och Åsa, vi skulle gå ut och dricka drinkar. Dock blev jag ju mer fökyld under dagen så det var lite hostigt. Tog något glas vin hemma hos A och sedan for vi in till stan och Puta Madre och drack drinkar. Det var kul!

Jag kom hem vid ett och då väntade 4 timmars sömn innan uppgång och iväg för jobb. Jobbade 6-17 och därefter mötte jag upp Janne för vi skulle drick öl. Vi tog föröl hemma hos Janne och sen gick vi med Smulan och därefter ner till Halta Lotta. Blev ett par öl där också och vi delade en texas-burgare (SMASKENS!) Denna kväll var jag hemma tolv... Sedan samma som lördagen, fast jag fick ju en timmes mer sömn denna natt och sedan jobb 6-17 igen.

Idag har väldigt många åkt tåg också, vädligt många som velat handla har jag hört och de flesta har fått slut på kaffe och dricka. Många som varit på Bruse Springsteen antar jag. Tydligen var konserterna vädligt bra hörde jag. Kommer somna som en klubbad säl ikväll. Jösses, vad jag inte tagit hand om mig själv denna helgen men ja ghar haft kul och det är också viktigt.

När jag gick hem på fredagkvällen så fick jag se en igelkott som gick längst gångbanan. Den fräste åt mig, så söt så!
 
Nu är det bara fem dagar kvar innan jag har två dagars ledigt. Två tågåks dagar och tre kök/pack, känns långt fram nu men det går säkert fort. Är lite dyksugen så får se om det blir något sådant till helgen kanske.

Peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: