EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-07-24
20:04:13

Eleonora Maersk

Man kan säga att jag jublade i morse när jag satt på tåget och fick en notering i mejlen om att Eleonora Maersk hade lagt till i Götegorgs hamn! Jösses! det bara spratt till i kroppen! Tänk vad jag väntat på detta!  Dumt nog hade jag ju inte kameran med mig eftersom ajg inte hade koll på att hon skulle lägga till här idag så bilderna är tagna med mobilen. Min favorit båt och världens näst största conteinerfartyg


Eleonora är 398 meter lång och 56 meter bred... man kan säga att den "lilla" tankern Tess (SE) ser väldigt liten ut... den är "bara" 44 meter lång :D  haha





Sjöfartsverkets Argos låg vid Tånguddens hamn där jag var och tog bilderna ifrån, kul att se den lilla båten i verkligheten!



Till och med Stena Scanrail ser liten ut brevid henne. Den röda tankern som kör precis framför Stena Scanrail är 144 meter lång, även den ser ju inte mycket ut för världen :D
Kommentar:
2013-08-27 @ 14:42:01
#1: bosse andersson

imopnerande

Svar: Ja, jag tycker de är fachinerande dessa stora fartyg :-)
EllenElinor

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: