EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-02-12
14:51:12

Baka, baka liten tekaka

I dag har jag varit lite huslig :D Jag har nämligen bakat matbröd. Har tänkt på det väldigt länge men det har inte blivit av, det är mammas berömda tekakor jag bakat, fick receptet för evigheter sedan och köpte ingredienser också för ett tag sedan. Såg att jästen hade utgångsdatum på tisdag och jag är så osäker på det där med jäst så tänkte att nu är det dags, fick dock ringa pappsen och kontrollera att jag kunde använda den för den var lite vit på ytan, men som bästa pappa lär, luktar det inte mögel eller smakar mögel så ska det vara lugnt. Så det var bara att sätta igång :D


Här är det färdiga resultatet :D  ska bli spännande att smaka när de har svalnat.  14 stycken fina tekakor blev det :) jag är nöjd, undrar om de blev fluffiga, det var lite si och så med jäsningen... spännnade! :D

Det här måste jag ta mig i kragen och göra oftare! Det är så kul!  
Har ju dessutom en limpform så kanske ska testa göra limpa också :D

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: