EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-12-16
20:55:00

Pepparkaksbåt steg 1

I ett hem med en båtnörd byggs inga pepparkakshus utan här byggs båt. Gjorde ett försök till detta bygge när jag efter långdagen på jobbet kom hem :D 

Steg 1 är klart, klura ut hur delarna ska se ut och skära ut dem, tjockleken på degen och sen själva ihopsättningen. Var klurigare än jag trodde faktiskt, många små reparationer blev det också. Jag har ju aldrig ens gjort ett pepparkakshus så jag är mer än nöjd med min insats :D

Det blev lite deg över efter att jag också käkat upp massor så då skar jag till några vanliga pepparkakor och i ett marint hem är det även marintema på dessa :D  riktigt roligt :D

Steg två kommer nog i morgon och då är det ju glasyr som gäller, hade inte ingredienserna hemma så får spara det till morgondagen :D

Nu blir det sömn så jag orkar vara trevlig mot tågresenärerna i morgon, för då är det tidig morgon och tågåk som gäller. 

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: