EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-12-28
20:12:30

Mamma- och Pappabesök och lite båtar

Min kära Mor och Far är på besök nu och igår var jag ledig så då var vi på utflykt. Vi åkte ut till Fiskebäck och tog en promenad, det var jättefint väder. Självklart tog vi en promenad i hamnen också så jag fick kolla på alla båtar. Många trålare som låg inne så jag hoppade och studsade av lycka :D  

Fina fiskebåtar i Fiskebäck. Båtarna som syns är (sett från vänster) Älvsborg, Rön, Vingasand.
 
När vi blev kaffesugna och det var dags för fika så åkte vi till Saltholmen och tog Silvertärnan till Brännö. Vädligt trevligt att åka lite båt, vi gick alltså inte av båten utan bara satt kvar och fikade. Hade tur och fick se Dornbusch (DE) anlända också. Fick dock ingen bra bild på henne.

Hade tur och fick se konteinerfartyget Merwedijk  (NL) också. 

Det var en mycket trevlig dag. Strålande sol och lite smått kyligt, perfekt.  Sedan gjorde vi middag när vi kom hem, supersmaskens. Känns bra att bli ompysslad några dagar. De har beslutat att stanna till söndag så jag får även morgondagen med dem. Ska jobba 6-12 dock men det gör ju inget. Idag jobbade jag 10-17 och det gick bra, lite leveransstrul bara men det löste sig. 

peace out
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: