EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-12-04
17:23:00

Crossfit och decemberutmaningen

Det här är ju hur ballt som helst!
Så här stark ska jag också bli! 

Crossfit verkar riktigt roligt :D  vissa av övaningarna eller vad man ska kalla det gör jag redan i gymmet. Skulle vara roligt att lära sig mer. Har hittat ett ställe i Göteborg som har kurser och lokal för crossfit, ska kolla det lite till. Spännande!  
 
 


Decemberutmaningen har ju förresten tagit sin början. Jag tittade på ett YT-klipp med tips på hur man når sitt mål med pull-ups. Det är ganska avancerat och jag känner att jag justerar lite i utmaningen. Jag börjar med att kunna göra chin-ups och eftersom jag redan klarar av att göra nästan 2 så blir utmaningen att kunna göra 4. När jag sedan är säker på chin-ups så går jag över till att utmana mig själv till att göra pull-ups.



Chin-ups

Pull-ups


Träningsmål för december
 
Gå till gymmet minst 3 ggr/vecka
Klara av att göra 4 stycken chin-ups
Klara att göra 10 armhävningar på tå

Så på nyårsafton drar jag till gymmet efter jobbet och testar om jag lyckas nå mitt mål  ;-)

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: