EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-12-02
19:38:00

1 advent, hårt jobb och myssöndag

Innan jobbet igår gick jag och kollade lite på båtarna längst Packhuskajen. Det var en riktigt fin dag igår! tycker om när det är minusgrader och sol. Såg att det skulle komma ett fartyg när jag tittade på MT men den båten fanns inte i verkligheten så jag stog och väntade men båten existerade bara på MT, skumt. Undrar var det kan bero på(?) menmen  fick se Port Securety åka förbi i alla fall :D

VG 10 Falkland ligger på andra sidan älven nu och har legat där ett tag så funderade på lite varför men såg nyss att den är såld så kanske har den ny ägare, vad vet jag. Hoppas den ligger där länge så kan jag kolla på den :D  Mina trålare är i hamn igen också så ska nog svänga förbi där i morgon efter jobbet. Slutar strax innan två. Så tittar till dem innan gymmet :D om det är fint väder vill säga!


Jobbet idag har varit intensivt. Väldigt mycket att göra och sen fick jag massa extra att göra för att hon i köket ville gå hem kl två (slutar ju 12 enligt schema) så jag fick hacka morgondagens grönsaker, diska och städa. Så det blev inte så mycket paus. Sen kom jag ju 2 timmar tidigare också än vad jag skulle. Så vet inte vad det var som tog sån tid för henne, jag hjälpte ju till med mackorna som var kvar också. Menmen, så kan det vara. 

Väl hemma med fötter som vill överge min kropp lockade soffan och jag fixade pizza och julmust. Första ljuset i adventstaken är tänt också så jag har lite myssöndag här för mig själv och förbereder mig för en ny vecka :D 
 
peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: