EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-08-13
17:19:14

<3

Dålig dag idag, är sketbitter.
Jag hade i alla fall kanoners underbara dagar på bästa Smögen. 

Båten kommer in från dykutfärd.Jennie och hennes Robban. De var på ön onsdag och torsdag.Blev en fin kväll med Jennie och Robban vid Vallevik på torsdagen.Stor del av torsdagen tillbringades ute vid centret med sol och jag till och med badade :D  Fin båt seglade förbi :DFöljde med ut på båten på fredagen. Kapten Kristian och båtvaffe CalleLilla kaffemuggen är med.Vi var på Stenskär och dykarna verkade nöjda och glada.Vackert väder! :D



Hängde med som sällskap till Kapten Kristian när Christoffer skulle göra ett dykjobb vid Sea Lodge. Skrapa havstulpaner från en propeller på en segelbåt.
 
Knäppte några bilder med mobilden också eftersom jag glömde kameran ibland.
Natten till onsdagen när vi satt på Skäret och drack drinkar så såg jag plötsligt en trålare lägga till vid fiskhallen och det slog mig att det kanske var Saibon... Jag kollade upp saken och sedan gick jag ut för att ta en titt när de lastade av, har aldrig sett Saibon på riktigt (bara bilder) så det var kul!  Pratade lite med Simon som jobbar ombord, han dök lite på centret när jag jobbade där. Det var även två snubbar från Fiskeriverket och kontrollerade och de snackade jag lite med också. De lastade av några lådor med färdigkokta räkor :D så nu lärde jag mig något nytt, dvs. att de kokar räkorna på båten :D

Följde med ut på sjön igen på lördagen. Hade det riktigt trevligt och denna gång låg vi på Likskär, var lite nervösa ett tag att  vi tappat bort dyakre men de hade bara simmar ovanligt fort.Trivs alldeles för bra på Smögen och ute på sjön :(

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: