EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-04-03
20:19:00

Båtdag och tågdag

Igår muntrade jag upp mig själv innan jobbet genom att gå till jobbet och svänga av och stanna till i Frihamnen och kolla på KBV 001 Poseidon + fyra trålare som ligger där. Jag hoppade och studsade av glädje :D




Man kan ju inte bli annat än glad när man kollar på stora båtar. 


Tor-Ön och Tor-Land :D Fina trålare det där :D
Även Bristol fick vara med på bild, nedan syns Polar


Dock var jag inte kompis med kaffemaskinen på jobbet igår, hade velat kasta ut den genom porten men är för klen. Den gjorde allt den kunde för att gå emot mig. Var lite sur när jag gick hem. Som tur var ringde Annelie och tyckte jag skulle komma på kaffe och det blev mycket bra, fick lite grönt till akvariet också :D   Jag fick försenat födelsedagspaket på posten också, innehöll två intressanta böcker som jag ska läsa och slappa med sen. En om akvarier vilket är mycket bra för jag vill ju mina kära fiskar det bästa :D  och en som heter "Snacka snyggt", en bok om retorik och det ska bli spännande att lära sig mer om.

Idag har varit en bra jobbdag också! Började snacka med en kul gubbe i Båstad och han berättade massor om sitt liv och resor han gjort. Han skulle fylla 80 snart och vinkade av sin fru som skulle till London. Han verkade vara en fin männsika, väldigt trevlig att prata med.

Sov dåligt förra natten så blir en tidig kväll idag. Ska upp tidigt i morgon :)

peace out