EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2012-04-05
21:30:11

Mirakelteamet utför mirakel i köket

Dagen började med en riktigt kylig cykeltur till jobbet klockan halv fem, det var -5 minusgrader och lite vind så var lite stel när jag kom fram. Träningsvärken i benen efter gårdagens gympass gjorde ju inte saken bättre...

Jag hade köket idag och det var bästa Malin som var reserv, dvs. Mirakelteamet. Det gick hur bra som helst med allt, det rullade på som vanligt. Så plingar det till i ringklockan och jag skymtar Svensk Cater genom fönstret... jag funderar ju varför de var där men gick ju och öppnade såklart. På buren han hade med var det vindruvor, prinskorv, potatissallad m.m jag som inte ens trodde det skulle komma några leveranser idag och han som körde ut det var också fundersam eftersom han levererade grejer igår... och sakerna på buren var ju inte ens grejer vi brukar ha... så vi kom överens om att han skulle ta med det tillbaka...

...när jag sedan skulle koka pasta så gick en säkring för vi hade värmefläkten i samma uttag... jag fick ringa Henrik och han förklararade så fint var skåpet fanns och hur man löser den detaljen... så frågar han om det kommit påskmat från Svensk Cater... haha, hoppsan! så det var alltså det de var som fanns på buren, haha, jösses, men min klantighet löste efter ett samtal och  vi fick det senare under dagen :) så de som jobbar i helgen får lite gottigt i magen ändå  :D

Allt i köket han bli klart och mycket tack vare MAains och mitt goda sammarbete tror jag, vi har ju fantastiskt kul när vi är i köket tillsammans, tur att hon slapp åka tåg! Det var bara städning och disk kvar när hon gick hem vid kl 9 och jag kunde ta det med ro.

Övriga delar av dagen har också varit bra, har handlat och städat inför helgen, känns bra! I morgon blir det en sväng till Ängelholm :D det har varit mycket folk på tåget idag och misstänker att det kan vara endel i morogn också :( men vi hoppas på det bättre!

peace out
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: