EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-10-30
23:40:06

Oktoberfest i Växjö

Efter en helt awesome helg i Växjö är jag nu hemma och påväg tillbaka till verkligheten...

I fredags tog Jag, Lisa, Daniel och Magnus tåget till Växjö till Lotta och 'Bojan' för det vankades Oktoberfest på lördagen :D  Det var nog den trevligaste tågresan jag åkt och de 3 timmarna bara försvann! Nu förstår jag de som ahr förfest på tåg, superduper helt enkelt D: Vi blev glatt mötta på stationen av bästa Jennie med sin Robban som kommit från Stockholm och såklart Lotta och Bojan, Patrik var med också. Väl hemma hos dem så väntade nästan nyfiskad hummer :D JAG ÄLSKAR HUMMER!!! har bara ätit det en gång tidigare i mitt liv och det var ljuvligt!!! Åh vad gott det var!!!!! Alkoholen var det inte heller något fel på.... mådde ju inte riktigt fina fisken på lördag-morgon...


ÅÅÅÅÅÅH så gott!!! 

På lördagen på dagen så hjälpte vi till och fixa inför festen på kvällen då det totalt var 40 pers som skulle komma... det var bra att vara många så man det gick fortare. Fick visning runt Växjö av Bojan också när vi varit på hans jobb och hämtat lite grejer, riktigt fin stad må jag säga :D dit kan jag mycket väl tänka mig flytta.


Otroligt vackert! Man skulle kunna tro att det är varmt i vattnet (?) fast det är det inte!

Kl 16 var bastun varm och det blev bad i sjön och bastu, najs men kallt i vattnet!!!! De flesta kom vid sextiden då det ungefär var då maten dukades fram. Sedan fortsatte kvällen med musik-quiz och en massa dans! Allt var väldigt glatt :D Jag hade det fantastiskt roligt! :D

Söndagen har inte varit dum den heller, tog en promenad och friskades upp lite. 


Välidgt fint att gå runt sjön :)

Kråkslottet :D
Närbild på Kråkslottet :D Byggt slutet av 1800-talet av en snubbe som gav det som gåva till sin älskarinna när han gifte sig med sin fru... jag vill också ha ett sånt slott och bo i!!! Nu är det bara café och lite hotell... detta är bara baksidan men på framsidan var det en stor trappa och två lejon som 'vaktade' supercoolt!

Väldigt fint i omgivningen också. Min mobilkamera är dock inget att hurra för :P

Helt fantastisk helg som sagt och tågresan hem var seg! Lägenhetsvisning i morgon och jobb, ska kanske hinna träna lite också :)

peace out



Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: