EllenElinor - Elinor Näslund's blogg

2011-10-18
19:49:23

Miljödyket 2011

Sådär ja, då var det tisdag och ny vecka… halva oktober har redan gått vilket jag tycker känns bara skönt! Ser fram mot mer höst och sedan vinter.

Kan ju ta och berätta om helgen kanske. Jag var ju på Smögen och det var Miljödyket, en av årets bästa tillställningar! Det var hur roligt som helst!

Jag åkte upp med bussen på fredag morgon eftersom jag slutade tidigt efter övernattningen, kom till Smögen vid halv tolv och där väntade strålande sol. Hälsade på Lena och Pelle, därefter spatserade jag ut till centret. Utfärden hade blivit inställt för dykarna dök aldrig upp. Istället var Janne och Calle iväg på dykjobb. Vi käkade kebab när de kom tillbaka och åkte sedan till fiskhallen för att fixa inför lördagen. Vi bar lite bord och sedan drog jag hem till Freddan för mat, film och sömn.

Lördag kl 11 gick startskottet för Miljödyket och dykarna fick upp en hel del skort. Sjöräddningen var på plats och man fick kolla in båtarna om man ville, det var också en del utställare. Det var fem lag som var med och tävlade.

På kvällen var det prisutdelning och fest. Skaldjur är ju det bästa som finns!!! SMASKENS! Jag hade tur på lotteriet och vann en regulator från AquaLung, en Legend, Elinor blev en glad Elinor! :D

Pratade med gott folk och hade det riktigt trevligt till musiken som spelades av Jonathan Liljedahl, han är bra han! Efter det gick vi till Hållö Bar som hade öppet denna kvällen och tog några drinkar :D fortsatte där med djupa diskussioner men sotarn och snackade med roligt folk :D

Allt var frid och fröjd och jättekul ända till vi ska gå hem. Det hela slutar med att jag premiäråker ambulans för en vän hade trillat och brutit armen illa, jag tyckte inte att han skulle åka själv in till Uddevalla så jag åker med och sedan blir jag sittande med honom där tills söndagkväll då jag åker hem med Lisa och Daniel. Så hela söndagen tillbringas på sjukhuset. Blev ett lite tråkigt avslut men jag är ändå nöjd med helgen. Hoppas snart komma dit igen. Smögen är bäst!

Här kommer lite bilder från lördagen :D




Det var lite folk på bryggan och tittade på lagen som bärgade skrot :D


Dykbåten

Ett par solglasögon kanske?

Eller en kärra? En cykel finns också för billig peng :D

Tycker vi tar och skålar också!!! SKÅL!!! :D

Fiskebåten LL44 Marie tog en sväng in i hamnen för att kolla läget efter sin fisketur med ett gäng glada människor :D 

Denna skylt tog de också upp :P

Avslutningsvis kommer en bild på sötvovven Tozzie, som bara tycker om husse Freddan men som till sist kollade in i kameran :D

Det var en rolig lördag :D Jag är nöjd med helgen trots avslutet. 

Läs Bohuslänningen här :D

peace out

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: